Operatur

1 x morgenbuffet på DFDS
3 x overnatning i dobbeltværelse
2 x morgenbuffet samt operabillet
Bemærk, at der er begrænset antal pladser, som sælges efter først-til-mølle princippet.

Tilmeldingsfristen er senest 1. november til Kirsten Styrbæk på info@faaborgmusikforening.dk - mobil 40 87 52 66

DENNE SÆSON

Opera- og kunsttur til Oslo d.15.-18. Maj

TOSCA af Giacomo Puccini

Fredag den 16. maj 2025 kl. 19.00

Ung stjernetrio spiller klassisk

Tirsdag den 1. oktober 2022 kl. 19.30

Tre musikalske supertalenter har slået sig sammen til denne koncert. Det er alle unge fremadstormende musikere med en stejl karriere, der kun går opad. De er meget efterspurgte, og sammen vil de give publikum en uforglemmelig oplevelse med Bach, Lil Lacy, Bent Sørensen og Fauré på repertoiret.

Nordisk Jul med gæster
Helene Blum og Harald Haugaard

Onsdag den 4. december 2024 kl. 19.30

Med fuldstændig udsolgt sal de sidste mange år har Helene Blum og Harald Haugaard gjort det helt klart, at julekoncerten er kommet for at blive i Helios.
Siden 2007 har de kombineret deres fine fortolkninger af nordisk folkemusik og julemusik i en årlig turné, hvor de fylder både Elbphilharmonien og det legendariske Wiener Konzerthaus.

Solokoncert med Emil Gryesten

Søndag den 23. marts 2025 kl. 15.00

Det er de helt store mestre, der er på programmet, når Emil Gryesten indtager scenen i Helios Biograf og Kulturhus. Pianisten spiller med en kæmpe erfaring, så publikum kan roligt læne sig tilbage og forberede sig på at blive blæst bagover af denne danske pianist, der er på vej mod en stor international karriere.

Jazzaften med saxofonlegende

Torsdag den 24. okt. kl. 19.30

Det er en fornøjelse at kunne byde indenfor til en koncert i Helios Biograf og Kulturhus med ægte verdensstjerner. Den legendariske amerikanske tenorsaxofonist Scott Hamilton og den svenske pianist Jan Lundgren.

Nytåraskoncert

Torsdag den 23. januar 2025 kl. 19.30

Der er boble- og serpentinergaranti, når dette festfyrværkeri af en unik nytårskoncert finder sted. Specielt sammensat til lejligheden vil Tanja Zapolski, Andrea Pellegrini, Toke Møldrup sammen med Philippe Benjamin Skow, skabe en uforglemmelig, rørende, virtuos og festlig aften med enestående fortolkninger af klassisk musiks highlights.

Carl Nielsen Dage

Faaborg Museum Søndag 11. maj 2025 kl. 19.30

Carl Nielsen Dage forløber over tre dage i maj på Fyn, og Faaborg Musikforening deltager med en spændende koncert på Faaborg Museum.
Her kan publikum glæde sig til vokalensemblet UngKlang, bestående af 9 unge kvinder med fortid i DR Pigekoret.

KÆRLIGHED FOR FULD MUSIK

Fire musikforedrag med Ole Dahl

Symphonie Fantastique (Hector Berlioz)
Mandag den 21. oktober kl. 16.30

Frauenliebe und -leben (Robert Schumann)
Mandag d. 28. oktober kl. 16.30

Siegfried-idyl (orkesterstykke af Richard Wagner)
Mandag d. 4. november kl. 16.30

Don Juan (symfonisk digt af Richard Strauss)
Mandag d. 11. november kl. 16.30

HYMNER & UKRUDT

Torsdag den 27. februar 2025 kl. 19.30

Benny Andersen og Povl Dissing er legender i den danske musikverden. Nu hylder kvartetten ”Hymner & Ukrudt” de to folkehelte i en koncertrække.
Kvartetten har taget navn efter en af det afdøde makkerpars mest kendte plader, og til koncerten vil de fremføre kendte evergreens som ”Svantes Lykkelige Dag”, ”Barndommens Land” og ”Tidseltango”.

Opera- og kunsttur til Oslo den .15.-18. Maj

TOSCA af Giacomo Puccini